• Zdravím! Tu barefoot Robison

  • Grafik, bežec a milovník minimalizmu

Klátovský okruh


Deň za dňom utekajú a ja sa snažím odfiltrovať myšlienky a hlavu behmi. Furt mi chodí po rozume práca, rodinka a všetko ostatné čo trápi ľudí prvého sveta. Behanie mi asi najviac pomáha aspoň nachvíľu vypnúť, prípadne si usporiadať myšlienkové pochody a pozerať sa na väčší obraz, ciele a vízie, ktoré chcem naplniť.

Asi aj preto behávam častejšie, či už väčšie alebo menšie trasy. Popravde začalo sa mi páčiť všetko čo je viac ako 20 km. Vtedy mám pocit, že sa začínam žmýkať po psychickej a aj fyzickej stránke. A akosi mi to robí fajn. Samozrejme tie behy sú stále pre mňa hobby, beh by mal vždy byť aktivita, ktorá prináša radosť z pohybu a nie bolesť či trápenie. No mám pocit, že až pri tých dlhších trasách si ten beh naplno vychutnávam a teším sa, že dávam svojím nohám zabrať. Častokrát som po behu o jedno-dve kila ľahší čo je znakom malilinkej dehydratácie, keďže málokedy mám so sebou fľašu. Horšie to bude v lete, kedy budem asi stále brať vodu, alebo budem chodiť behať po večeroch.




Aktuálne som dal trasu KVP -> Klátov, čo bola kombinácia trailu a asfaltu. Celkom ma potešilo, že celú trasu z KVP až po Hýľov som dal naboso. Nohy si už pomerne dosť zvykli aj na hardcore terén posiaty ostrými kamienkami a aj moja bežecká technika sa zlepšila. Aspoň si to myslím. Či už skrátim krok a zvýšim kadenciu, pokrčím viac nohy v kolenách a dopadám na špičky s väčšou ľahkosťou.

Zvyšok trasy som išiel striedavo, raz obutý, inokedy naboso. Dobre sa mi behá aj aj. Zmena štýlov je fajn, a zisťujem, že mi veľmi dobre robia cviky, ktorém začal poslednú dobu robiť. Cvičím hlavne tie dni, kedy nebehám. Snažím sa kombinovať cviky gymnastického charakteru so silovými cvikmi so závažím. Či už robím zhyby na hrazde (známy ma nahuckal, že musím vedieť spraviť min. 30 zhybov, zatiaľ spravím 3x9), tlaky na šikmej lavici,  upažovanie ramien a kadečo iné. Najlepšie mi asi idú skracovačky, a všeobecne cviky na brucho. Snažím sa robiť toľko opakovaní, dokým na nezačne páliť brušné svalstvo. Vtedy si vždy spomeniem na výrok Muhammada Aliho, ktorý počítal svoje skracovačky až keď zažali bolieť. Okrem toho začínam vidieť dobré ovocie z drepov. Robím približne 100 drepov s 15 kg závažím. Je to celkom makačka, či už fyzicky alebo psychicky. Pri šesťdesiatom opakovaní už cítim stehná a pot mi steká po tvári. Ale vždy sa mi nejako nakoniec podarí narátať do sto, a ja som spokojný, že som splnil svojú kvótu. Stehná mi tým pádom silnejú a ľahšie sa potom behá do kopca.

Taktiež je moje držanie tela vzpriamenejšie, čo mi pomáha k efektívnemu behu. Tým, že sa mi darí aj na dlhších behoch držať rovný chrbát, nekrivím sa, a lepšie sa mi optimalizuje energia na celú trasu. Píšem to tu akoby som bol ostrieľaný ultramaratónec z Leadville :) Na tejto úrovni zatiaľ ešte nie som, no aj pri tých malých zdialenostiach čo nabehám, vidím, že posilovanie torza a celého tela je pre bežca len a len dobre.

Running Summary

Moving Time: 1:33:38
Distance: 18,9 km
Elevation Gain: 924,7 m
Total Time: 1:39:27

Trasa: http://goo.gl/uJlKMi

Žiadne komentáre

Zverejnenie komentára

Toggle menu